دانشگاه پروجا ایتالیا University of Perugia

دانشگاه پروجا ایتالیا (University of Perugia) (Università degli Studi di Perugia) یکی از معتبرترین دانشگاه های ایتالیا است. این دانشگاه در شهر پروجا قرار دارد. شهر پروجا مرکز استان اومبریا است. دانشگاه پروجا ایتالیا در سال 1308 میلادی تاسیس شده است. سال تاسیس این دانشگاه این مورد را نشان می دهد که یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا به شمار می رود.

این دانشگاه با برخورداری از رشته های بسیار گسترده و مختلف، انتخاب بسیاری از دانشجویان است. علاوه بر اینکه دانشجویان بسیاری از سراسر ایتالیا علاقه مند به پذیرش در دانشگاه پروجا هستند، تعداد زیادی از دانشجویان خارجی نیز، به دنبال دریافت امکان تحصیل در این دانشگاه، شرایط خود را بررسی می کنند و در پی ترجمه مدارک شناسایی و ترجمه مدارک تحصیلی و کاری و ارسال مدارک برای پذیرش در دانشگاه هستند.

بیشتر برنامه های آموزشی در پروجا به زبان ایتالیایی ارائه می شود اما برنامه هایی نیز وجود دارد که با زبان انگلیسی پیش می روند. دانشگاه پروجا امکانات تحقیقاتی و آموزشی خوبی دارد. کتابخانه های مجهز و آزمایشگاه های مدرن و پیشرفته در اختیار دارد. امکانات ورزشی مناسب و به روز را دارد.

شهر پروجا، شهر زیبایی است. این شهر تاریخی حدود 170 هزار نفر جمعیت دارد. آثار تاریخی بسیاری نیز دارد. محیط شهر و رفتار مردمان آن دوستانه است. این شهر محیط مناسبی برای تحصیل و زندگی در ایتالیا است.

دفتر ترجمه رسمی زند

واقع در تهران میدان هفت تیر – خیابان کریمخان زند – مجتمع اداری – تجاری کریمخان

پروجا دارای آب و هوای مدیترانه‌ای با تأثیرات قاره‌ای است. این به معنای تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های معتدل و مرطوب است. دما در تابستان‌ها معمولاً گرم است و به‌ طور متوسط در حدود 25 تا 30 درجه سانتیگراد متغیر است، هرچند در روزهای بسیار گرم ممکن است به بالای 35 درجه نیز برسد. زمستان‌ها معمولاً ملایم هستند، با دمای متوسط بین 5 تا 10 درجه سانتیگراد. شب‌ها ممکن است دما به نزدیک صفر درجه یا کمی پایین ‌تر نیز برسد، به‌ ویژه در ماه‌ های دسامبر و ژانویه. بارش برف در پروجا نسبتاً نادر است، اما ممکن است در برخی از سال‌ ها به‌خصوص در ارتفاعات بالاتر شهر اتفاق بیافتد.

این شهر به نسبت شهرهای بزرگ ایتالیا، برای یک زندگی دانشجویی، هزینه های کمتری دارد و جذاب تر است. همچنین دانشگاه پروجا امکان تبادل دانشجو با دانشگاه های معتبر دنیا را دارد و می تواند حضور و پذیرش راحت تری را برای علاقه مندان رقم بزند.

فاصله شهر پروجا با شهر رم که پایتخت ایتالیاست، حدود 160 کیلومتر است. برای رسیدن به پروجا از رم، می توانید از اتوبوس (حدود 2:30 تا 3 ساعت) و یا از قطار (حدود 2 ساعت) و یا ماشین شخصی (2 ساعت) یا حتی هواپیما استفاده کنید.

رشته های بسیاری در دانشگاه پروجا ایتالیا تدریس می شود. سطوح مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه ارائه می شود. همچنین دانشکده های مختلف و دپارتمان های گوناگون برای پوشش تمام رشته های مورد نظر فعال هستند.

برخی رشته های معروف و مهم این دانشگاه عبارتند از: علوم انسانی و اجتماعی / حقوق – روان‌شناسی – علوم سیاسی و بین‌المللی – تاریخ – فلسفه – ادبیات و زبان‌های خارجی

علوم طبیعی و مهندسی / زیست‌شناسی – شیمی – فیزیک – ریاضیات

علوم محیط زیست – مهندسی (عمران، مکانیک، برق و الکترونیک، کامپیوتر)

علوم پزشکی و بهداشت – پزشکی و جراحی – دندان‌پزشکی – داروسازی – پرستاری – علوم تغذیه

علوم اقتصادی و مدیریت – اقتصاد – مدیریت کسب و کار – حسابداری و مالی – بازاریابی

علوم کشاورزی و دامپزشکی – علوم کشاورزی – دامپزشکی – علوم غذایی

هنر و طراحی – تاریخ هنر – طراحی صنعتی – مطالعات تئاتر و فیلم

می توان رشته های بسیاری نیز به این لیست اضافه کرد. دوره های متنوع و برنامه های گوناگون در زمان های مختلف به این لیست افزوده می شوند. در هر لحظه می توان با مراجعه به سایت رسمی دانشگاه که اینجا لینک شده است، آخرین اطلاعات و دقیق ترین موارد را مشاهده کنید.

علاوه بر دانشگاه پروجا ایتالیا، یک دانشگاه دیگر نیز در این شهر وجود دارد. دانشگاه برای خارجیان پروجا (Università per Stranieri di Perugia) این دانشگاه یکی از معروف‌ترین موسسات آموزشی در ایتالیا برای آموزش زبان و فرهنگ ایتالیایی به دانشجویان بین‌المللی است.

به طور کلی آمار دقیقی از دانشجویان ایرانی حاضر در ایتالیا یا دانشگاه پروجا وجود ندارد. عموما دانشگاه ها، لیستی از ملیت دانشجویان خود ارائه نمی دهند. اما واضح است که دانشجویان ایرانی بسیاری در سراسر ایتالیا از جمله پروجا در حال تحصیل هستند. مخصوصا در رشته های پزشکی و مهندسی. برای مشاوره و بررسی شرایط و آگاهی از روند پذیرش و ترجمه مدارک و درخواست ها و سفارت، می توانید با دفتر ترجمه رسمی زند (میدان هفت تیر) تماس گرفته و با همکاران ما صحبت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا